15.6.2013 Stredná Revúca – Borišov – Vyšná Revúca

Náš další výlet nás po roční odmlce zavedl opět do jednoho z nejkrásnějších slovenských pohoří – Velké Fatry. Tentokráte jsme se však do hor vydali od východu, což znamenalo kratší, ale strmější nástup na hřeben. Možných variant bylo k dispozici hodně…
Jako první vystoupili z autobusu ti nejzdatnější, kteří se vydali Teplou dolinou kolem nově otevřené útulny Limba, přes Severné Rakytovské sedlo prudším stoupáním až na vrchol Rakytova, který je nejvyšším vrcholem liptovské části hřebene. Odtud se nám otevřely vcelku slušné rozhledy na okolní hory… Následoval strmý sestup do Južného Rakytovského sedla, Odtud jsme pestrým terénem – louky, lesy, nahoru a zase dolů, došli až do rozcestí pod Čiernym kameňom, který patří mezi vzhledově nejkrásnější vrcholy celé Velké Fatry. Na toto rozcestí došli i všichni ostatní. U rozcestí mnozí využili možnosti doplnění zásob vody ze zdejšího potůčku. Další úsek vedl převážně lesem, ale opět to bylo nahoru a tase dolů… Takto jsme došli až do sedla pod Ploskou – velice fotogenická lokalita – na jedné straně majestátní Ploská, na straně druhé skalnatý Čierny kameň. Odtud již někteří sešli po žluté značce do Vyšné Revúce, která byla cílem našeho dnešního výletu.
Většina však pokračovala dále na vrchol Ploské, která je ve své vrcholové části opravdu „ploská“. To ostatně platí pro většinu vrcholů v této části hlavního hřebene. Okolí tohoto vrcholu bylo i rájem pro milovníky kytiček. Z Ploské pak většina sestoupila k legendární chatě pod Borišovom, někteří vylezli i na Borišov. Od chaty pak nenáročným terénem došli k rozcestí Chýžky a odtud již jen sestoupili malebnou Zelenou dolinou do Vyšné Revúce
Nejzdatnější účastník tohoto výletu se však vydal od rozcestí Chýžky dále po hlavním hřebeni, kdy kolem malebné salaše pod Suchým vrchem a následně strmějším a delším stoupáním došel až na nejvyšší vrchol celé Velké Fatry Ostredok, dále pak přes Frčkov až na Križnou s až futuristicky vyhlížejícími objekty na jejím vrcholu. A odtud již jen zhruba dvouhodinový sestup (převážně tedy sestup) přes Rybovské sedlo, Prašnické sedlo a Východné Prašnické sedlo až do Vyšné Revúce.
Celý tento výlet nám přálo počasí, takže všichni byli s tímto výletem spokojeni. Jistě to nebyl náš poslední společný výlet do tohoto překrásného pohoří.

Příspěvek byl publikován v rubrice 2013. Můžete si uložit jeho odkaz mezi své oblíbené záložky.